Ledenmiddag‎ > ‎

Ledenmiddag 2012

LEDENMIDDAG BIJ STAL NUOVA

Op zaterdag 16 juni werd in Uithuizen (Groningen) de jaarlijkse ledenmiddag gehouden.
13 leden hadden de reis naar één van de meest noordelijke plekken van Nederland aanvaard, en zelfs een bestuurslid van de nieuw opgerichte Kerry Hillvereniging uit België was aanwezig.
De familie Dob verwelkomde iedereen met soep, brood en nog meer lekkers en om 13.00 uur startte onze voorzitter Hans Schadenberg het keuren van de lammeren.

Hans vertelde aan welke eisen een goed kerryhill-schaap moet voldoen.
Zo hoort een kerry je aan te kijken:

Deze les was voor iedereen duidelijk!

Daarna werd het keuren van de kerry van top tot teen doorgenomen. Enige leden die de opleiding tot keurmeester volgen
mochten meteen een praktijkopdracht uitvoeren en er werden behoorlijk wat vragen gesteld door de leden.
Vervolgens deelde Dick de keuringsformulieren uit en mocht iedereen 'meekeuren'.
Erg leerzaam, ook al hebben sommige leden dat al vaker gedaan: en ook niet iedereen is het met elkaar eens, wat wel
boeiende discussies oplevert.
Bovendien willen enthousiaste fokkers precies weten waar op gelet moet worden bij het fokken!

Aan het eind van de middag kon wel geconcludeerd worden dat de familie Dob over een mooie koppel kerry's beschikt!

Jan en Esther, dank jullie wel voor de fijne middag!
We hopen jullie in september met een aantal van deze prachtige dieren op de keuring te zien!
Neem ook eens een kijkje op de website van de familie Dob: stalnuova