De Kerry Hill vereniging‎ > ‎Maak kennis met...‎ > ‎

Bert Nap

Het leek ons een leuk idee dat leden van onze vereniging zich voor kunnen stellen op de website, dus hierbij mijn verhaal.
Vanaf 2002 ben ik lid van de club; in dat jaar ging een lang gekoesterde wens in vervulling, namelijk een huis met een flink stuk grond om schapen te kunnen houden.
Mijn grootouders hadden al schapen en van jongs af aan had ik daar veel interesse voor.
Toen mijn ouders later ook schapen gingen houden was ik degene die er 's nachts voor wakker bleef als de lammetjes geboren zouden worden.
Na zelf jaren in een huis met een klein tuintje te hebben gewoond kwam er in 2002 dus de kans om met schapen te beginnen.
Via internet ontdekte ik de Kerry Hill schapen en een mooier ras heb ik daarna niet kunnen vinden. De dieren bleken toen al 10 jaar in Nederland te zijn en via een aantal fokkers kwam ik aan de gewenste dieren.
Terwijl mijn huis nog niet eens was afgebouwd liepen de Kerry's al in de wei.
Op het moment heb ik zo'n 25 dieren en na het aflammeren zijn dat er soms wel even 50.

Als fanatieke hobbyist blijf je niet onopgemerkt, dus inmiddels zit ik al weer een paar jaar in het bestuur.
Daarnaast probeer ik met een paar andere enthousiastelingen elk jaar een wedstrijdkeuring te organiseren, waarbij
een keurmeester uit Engeland wordt uitgenodigd. De keuringsdag is toch het jaarlijks hoogtepunt voor de vereniging
en we hopen dat ondanks de toenemende regelgeving nog even vol te houden. Het is altijd een heel gezellige dag
en het is leuk om te zien wie in de diverse rubrieken de mooiste dieren heeft gefokt.
Hierbij dus de oproep: zorg dat uw fokkerij de zwoegervrij status heeft en kom met uw dieren naar de keuring.

Kerry's van Bert

Google+ fotoalbum - "Kerry's van Bert"

Naast de schapen heb ik ook nog een aantal appaloosa en bonte minipaardjes, waarvan ik elk jaar een paar veulentjes probeer
te fokken.